mandag den 19. september 2011

Jeg har arbejdet på Social- og Sundhedsskolen i lidt over et år. Min primære funktion er at undervise Social- og Sundhedsassistent elever, i forskellige fag som f.eks. sygepleje, medicinske fag, medicinlære, anatomi, fysiologi og psykiatri - alle fag som relaterer til min faglige baggrund som anæstesisygeplejerske.

Ud over at undervise, har jeg en funktion som international koordinator i samarbejde med min kollega Mona Langvold fra Horsens Skolen. Jeg arbejder primært med skolesamarbejde udenfor EU, og er lige nu i fuld gang med at arrangere besøg til vores partnerskole i Nashville. Det er et projekt jeg har arbejdet på et stykke tid og jeg tager afsted sammen med syv elever dagen efter næste MIL seminar 30. oktober.



Se evt. vores projektside på Facebook, hvor eleverne netværker med elever og lærere i Nashville. 

Endvidere er jeg engageret i en konkurrence kaldet Sosu Skills, hvor elever dyster i plejeopgaver. Jeg havde to elever med i starten af året, hvor vi vandt de danske mesterskaber, og vi stiller op igen til de regionale mesterskaber som afholdes 13. oktober i Esbjerg. Mit arbejde i denne proces er, at træne eleverne i viden og praktisk udførelse af sygepleje. Det kan være alt fra sårpleje til injektioner.
Den 5-9. oktober afholdes World Skills, som er den tredje største begivenhed i verden, efter VM i fodbold og OL. Det afholdes i London og jeg skal over og trække på deres erfaringer med henblik på, at vores egne elever eventuelt kan deltage senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar