onsdag den 5. oktober 2011

World Skills i London

Jeg er i dag ankommet til London, hvor jeg skal skal deltage i World Skills i min funktion som international koordinator og Sosu Skills Koordinator. Det er meningen at jeg skal se på arrangementet med faglige øjne for at se hvorledes vi kan inddrage vores elever heri.
World Skills kan sammenlignes med en faglig olympiade med 160.000 besøgende, og deltagelse fra 65 forskellige lande.Jeg ser først og fremmest en mulighed for at styrke fagligheden og øge interessen for vores uddanelser på Social og Sundhedsskolen Fredericia - Vejle - Horsens, men også en mulighed for at skabe internationale kontakter til udveksling af elever og undervisere.
På skolerne har vi i forvejen kontakter i store dele af verden, og arbejder lige nu på skabe mulighed for elev fællesskaber via f.eks. videokonference og Facebook.

http://www.youtube.com/watch?v=JsBoWQB_-XA&feature=player_embedded



Sideløbende med dette projekt har jeg stor fokus på skolens IKT. Vi står overfor at modernisere skolerne på dette område, og havde i går demonstration af interaktive projektorer og videokonferencesystemer. I forhold til det sidste ser jeg derfor frem til efterårets valgmodul på MIL - Videokonferencens didaktik. Jeg modtager også gerne erfaringer med ovenstående på hhj@sosufh.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar