mandag den 17. oktober 2011

Opsummering

Bloggen har hos mig vist sig som et refleksivt velegnet formidlingsværktøj, hvor der er rig mulighed for at tilføje et personligt og individualistisk præg. Jeg har famlet lidt i blinde i forhold til design delen i spændingsfeltet mellem mit udtryk og det udbytte som modtageren får. I starten fokuserede jeg på, at gøre bloggen spændende i sit udtryk ved at bruge farver og diverse ”gadgets”. Jeg fandt dog hurtigt ud af, at dette hverken var særligt læsevenligt eller overskueligt, hvorfor jeg så valgte at ændre mit design til det nuværende.

Bloggens nuværende udtryk tager udgangspunkt i læsevenlighed og indholdet skal være vedkommende i forhold til, at det er min arbejdspraksis der beskrives. Jeg fandt inspiration til dette ved at gennemgå de andre studerendes blogs og fandt hurtigt blogs, som havde et mere gennemtænkt og argumenteret design.

I forhold til at det er min første blog er jeg egentligt selv tilfreds med resultatet, dog vil jeg i fremtiden gerne arbejde med at få flere læsere idet kommentarerne ikke har været overvældende. Samlet har siden fået 200, hits hvilket nok også er i den lave ende. I forsøget på at tiltrække flere hits tilføjede jeg en billede side via funktionaliteten ”diasshow”, som egentligt var tænkt til at gøre forståelsen af min arbejdspraksis større. Jeg er dog lidt i tvivl omkring virkningen af dette idet det også kan virke som et støjende element.

Indholdet på bloggen var i perioden ret bundet idet jeg var på studietur til London. Jeg funderede egentligt ikke over indholdet, og brugte bloggen beskrivende i forhold til de oplevelser og refleksioner jeg havde i perioden. Denne metode gør det svært at begrænse tekstmængden og gav til tider nogle lange indlæg. På nogle af de medstuderendes blogs kan jeg se, at der er lagt vægt på en kortere tekst som mere har karakter af et resumé, men fordelen her er så at det bliver læst, og man kan føre bloggen videre ud fra nogle af de skrevne kommentarer.  En metode jeg helt sikkert vil forsøge mig i min videre blogger karriere.

1 kommentar: